Εκδρομή στη Λέσβο

Σαββατοκύριακο 29 &30 Ιουν. 2019. Εξήντα Καλλιμασιώτες και φίλοι της Προόδου, συμμετείχαν στην εκδρομή που διοργάνωσε το σωματείο μας στη γειτονική Λέσβο. Μια σύντομη σε διάρκεια εκδρομή, αλλά πολύ περιεκτική, ειδικά για όσους δεν έχουν το χρόνο ή την οικονομική άνεση για πολυήμερες εκδρομές.
Δύο λόγια για τα μέρη που επισκεφτήκαμε:

Πρώτα τον Ταξιάρχη στο Μανταμάδο, που είναι ο πολιούχος της Λέσβου, με τη φημισμένη ανάγλυφη εικόνα φτιαγμένη από πηλό και αίμα, όπως λέει ο θρύλος. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς τη Πέτρα. Εκεί ανεβήκαμε τα 114 σκαλοπάτια που οδηγούν στην κορυφή του βράχου που είναι χτισμένη η Παναγιά Γλυκοφιλούσα, με την υπέροχη θέα. Αφού γευτήκαμε τα νοστιμότατα φαγητά στις τοπικές ταβέρνες, καταλήξαμε στο ξενοδοχείο, στην Εφταλού.
Αργά το απόγευμα ξεκινήσαμε για το Μόλυβο. Οι περισσότεροι με το λεωφορείο, αλλά υπήρχαν και οι λάτρεις της πεζοπορίας, που επέλεξαν να κάνουν την απόσταση των τριών χιλιομέτρων με τα πόδια. Καταλήξαμε όλοι μαζί στην κορυφή του Μόλυβου, που είναι χτισμένο το κάστρο και από εκεί θαυμάσαμε ένα υπέροχο ηλιοβασίλεμα (δείτε τις φωτογραφίες). Στη συνέχεια περίπατος μέσα στα γραφικά σοκάκια του χωριού, με τα αμέτρητα τουριστικά καταστήματα και τις γραφικές ταβέρνες.
Τη δεύτερη ημέρα, πήραμε το δρόμο της επιστροφής, με πρώτη στάση τη Μονή Λειμώνος, κοντά στη Καλλονή. Μοναστήρι με ιδιαίτερη αρχιτεκτονική και σπουδαία φιλανθρωπική δράση. Οι γυναίκες εδώ απογοητεύτηκαν λίγο, γιατί δεν επιτρέπεται η είσοδός τους στην εκκλησία του μοναστηριού. Συνεχίσαμε για την Αγία Παρασκευή και το Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας, ένα ελαιοτριβείο το προηγουμένου αιώνα, πλήρως ανακαινισμένο, σαν να κατασκευάστηκε σήμερα και να είναι έτοιμο να λειτουργήσει. Τέλος καταλήξαμε στην Αγιάσο για φαγητό και ξεκούραση. Ένα από τα πιο γραφικά χωριά της Λέσβου, με πλούσια λαογραφική παράδοση και την  περίφημη Παναγιά την Αγιασιώτισσα. Ο επίλογος γράφηκε στο λιμάνι της Μυτιλήνης, με μια ομαδική φωτογραφία.
Η Λέσβος βέβαια χρειάζεται πολλές ημέρες να την γνωρίσει κάποιος. Αρκεστήκαμε στα βασικότερα, με τη σκέψη για ένα ακόμα διήμερο στο μέλλον, στις δυτικές και νότιες περιοχές.
Να κλείσουμε με ένα σχόλιο: Η εκδρομή περιελάμβανε πολλές εκκλησίες και μοναστήρια. Και είναι λογικό αφού, εδώ και πολλά χρόνια, οι Μυτιληνιοί έχουν επενδύσει στον θρησκευτικό τουρισμό και τώρα απολαμβάνουν του καρπούς των προσπαθειών τους. Μήπως και οι Χιώτες πρέπει να τους μιμηθούν ?