Στην Ήπειρο με την ΠΡΟΟΔΟ

Εκδρομή εκτός Χίου, στην Ήπειρο, πραγματοποίησε το τριήμερο της 25ης Μαρτίου η ΠΡΟΟΔΟΣ Καλλιμασιάς. Το γκρουπ αποτελούνταν από 27 άτομα και το ταξίδι ξεκίνησε από το λιμάνι της Χίου το βράδυ της Παρασκευής 22 Μαρτίου 2024, με το ταξιδιωτικό γραφείο του Παντελή Συράκη.

Αφού φτάσαμε στον Πειραιά, η πρώτη μέρα μας βρήκε καθ’ οδόν για Γιάννενα μέσω του Ισθμού της Κορίνθου, τη γέφυρα Ρίου – Αντίρριου και με ενδιάμεσες στάσεις. Φτάνοντας στα Γιάννενα μας συνεπήρε η ομορφιά της λίμνης που είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά και να τη διασχίσουμε με τα καραβάκια του ενώνουν την πόλη με το νησί της κυρά Φροσύνης, όπου επισκεφτήκαμε και το μουσείο. Αμέσως μετά μείναμε στην πόλη, κάποιοι ανέβηκαν στο κάστρο, άλλοι περπάτησαν στα σοκάκια της και το βράδυ πια καταλήξαμε στο ξενοδοχείο στην Άρτας όπου διανυκτερεύαμε.

Την επόμενη μέρα επισκεφτήκαμε το φράγμα Πουρναρίου και στη συνέχεια το ιστορικό γεφύρι της Πλάκας πάνω από τον ποταμό Άραχθο, όπου θαυμάσαμε τα νερά αλλά και την ομορφιά της φύσης. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τα Άγναντα και τα αμφιθεατρικά Πράμαντα, ένα από τα χαρακτηριστικότερα Τζουμερκιώτικα χωριά, καθώς και το ορεινό κεφαλοχώρι Βουλγαρέλι με πετρόχτιστα παραδοσιακά σπίτια. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής λόγω της χαμηλής νέφωσης είχαμε την αίσθηση ότι περνούσαμε μέσα από τα σύννεφα.

Την τρίτη μέρα επισκεφτήκαμε την Κόνιτσα, όπου λόγω της ημέρας είδαμε από κοντά παραδοσιακούς χορούς μετά την παρέλαση στην πλατεία του οικισμού. Νωρίτερα είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε και να ξεναγηθούμε στο πολεμικό μουσείο με την αναπαράσταση της μάχης του Καλπακίου και θαυμάσαμε από κοντά το γιγάντιο άγαλμα του πολεμιστή στρατιώτη του ΄40 που βρίσκεται στο λόφο Σειλητούρια, καθώς και το «ΟΧΙ» στην πλαγιά του λόφου του Προφήτη Ηλία να θυμίζει το Έπος του ΄40. Σειρά είχε το χωριό Μολυβδοσκέπαστη, χτισμένο σε πλαγιά του όρους Μεμέρτικα, στην Ελληνοαλβανική μεθόριο και επίσκεψη και προσκύνημα στην Παναγία τη Μολυβδοσκέπαστη, ένα από τα σημαντικότερα μνημεία του 7ου αιώνα που βρίσκεται σε απόσταση 400μέτρων από τα σύνορα. Στην Κόνιτσα, τόπο καταγωγής του Πατέρα Παϊσιου, επισκεφθήκαμε την πατρική του οικία. Κατά την επιστροφή σταματήσαμε στο γεφύρι της Κλειδωνιάβιστας (ή Βοϊδομάτη) του 1853, από τα πιο όμορφα κομμάτια της εκδρομής, πνιγμένο στο πράσινο και στα νερά.

Τελευταία μέρα αποχαιρετήσαμε την Άρτα και το γεφύρι της, είδαμε την περίφημη βυζαντινή εκκλησία της Άρτας, την Παναγία Παρηγορήτισσα του 13ου αιώνα, περάσαμε από την Αρχαία Νικόπολη με τον σπουδαίο αρχαιολογικό της χώρο και το μουσείο. Αμέσως μετά φτάσαμε στην Πρέβεζα και από εκεί συνεχίσαμε, μέσω της παραθαλάσσιας σήραγγας και το Άκτιο, στη Λευκάδα. Το ίδιο βράδυ επιστρέψαμε με το πλοίο της γραμμής από Πειραιά.

Ήταν μια εκδρομή γεμάτη διαφορετικά τοπία, πλούσια σε επισκέψεις και δράσεις. Γνωρίσαμε ένα μεγάλο κομμάτι της Ελλάδας μας και γεμίσαμε μπαταρίες για τη συνέχεια, με τη σιγουριά και την αισιοδοξία ότι το σωματείο μας θα διοργανώσει σύντομα κι άλλη εξόρμηση.
Ευχαριστίες στον Παντελή Συράκη και στο ταξιδιωτικό του πρακτορείο για την άριστη οργάνωση της εκδρομής, αλλά και σε όλους τους συμμετέχοντες για τη συνεννόηση και τη συνεργασία, γιατί πάνω από όλα περάσαμε όμορφα. Άλλωστε αυτός ήταν και ο στόχος, να έρθουμε πιο κοντά, να επισκεφτούμε μέρη που δεν γνωρίζαμε κι είναι δύσκολο να επισκεφτεί κάποιος μόνος του και να περάσουμε καλά όλοι μαζί.